Met frisse moed

31 mei 2014

Pforzheim - Tubingen   75 km

Jullie begrijpen het misschien al, we hadden even een dipje. Wat zijn we eigenlijk aan het doen? Van a naar b rijden, slaapplaats zoeken en doodmoe in bed. Dit was toch niet de opzet? Even een wakker schud momentje. En de omstandigheden werken met ons mee, de zon staat vandaag hoog aan de hemel,  en de route is prachtig!  We rijden langs de Würm, een mooi klaterend riviertje, onverhard pad door het bos erlangs. Een pareltje dat het plezier in de tocht meteen weer doet stralen. Het is een prachtige omgeving.

In Weil der Stadt is een soort kleinkunst marktje, echt mooi om te zien hoeveel creativiteit sommigen hebben. Het is er gezellig druk. We pikken een terrasje, nemen de tijd om van kaffee mit kuchen te genieten. We hebben en nemen de tijd.

De route vervolgt zich verder door de bossen en na wat heuveltjes komen we uit bij een enorm golfterrein. In een zonnig hoekje strekken we de plaid uit en picknicken op ons gemakkie. We worden regelmatig aangesproken waar we naar toe reizen. Zo ook hier, en we krijgen hetzelfde verhaal: hier komen veel fietsers naar Rome langs ( ja duh, hier loopt de route) maar het zijn altijd Nederlanders, Duitsers wagen zich niet aan zo'n afstand. Dat beaamde de gastvrouw in Nierstein ook al. Rome-gangers die overnachten zijn altijd nederlanders.

Tot slot gaan we door park Schönbuch, een schitterend bosgebied. En extra leuk, het gaat alleen maar naar beneden! Voor we het weten zijn we in Tubingen. Met dit mooie weer wagen we het erop, en gaan naar de camping. Morgen houden we vakantie,  lekker lanterfanten en de stad bezoeken.

1. Jose:
    3 juni 2014
    En,genoten van jullie vakantiedag?Er komen een paar mooie dagen aan dus lekker fietsen in het zonnetje,groetjes
  2. Conny:
    3 juni 2014
    Leuk om de verslagen te lezen, dat gaat je goed af Jackelien. Mooi hoe jullie genieten van de natuur, bijvoorbeeld de klaprozen en de geuren. En hee Jackelien, tis dinsdag; wandelen?
  3. Martien Deijsselberg:
    3 juni 2014
    Ik ga jullie volgen hoor! Welke camping wordt het in Bregenz? We komen elkaar vast nog wel tegen in elk geval. Is het niet in Bregenz, dan wellicht bij het beklimmen van de Arlbergpas. Succes!
  4. Anouk:
    4 juni 2014
    Ola!! Dat er een dipje komt tijdens zo'n tocht is normaal. Bij ons op reis wilde ik de 2e dag al naar huis haha. En zo'n dipje kan ook goed nog een keertje komen. Laat je daarna juist beseffen dat je er extra van moet genieten! :)
    Ik ben net geslaagd voor de opleiding dus wij zetten vanavond het huis op zn kop ;).

Veel plezier nog!!
    Dikke kus