Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt!

5 juni 2014 - Graz, Oostenrijk

5 juni   Bregenz - Braz   85 km

Aldus het liedje van André van Duin. Maar een waarheid als een koe! Vanmorgen was alles zeiknat en hebben we onder de overkapping van het sanitair gebouw ontbeten. Maar zoals beloofd klaarde het al snel op, en fietsten we in de zon. En dat maakt alles net wat mooier en makkelijker.  Na de Bodensee kwamen we weer in contact met de Rijn. Hier heet hij de Neue Rhein,   rond 1900 is hij hier gekanaliseerd om overstromingen te voorkomen.  Het is tevens de grens met Zwitserland. Mooi ook dat je op zo'n manier tussen de alpenreuzen door kunt fietsen, zonder te hoeven klimmen dus. Maar het is een machtig gezicht om ze steeds dichterbij te zien komen. Telkens als ik in Oostenrijk kom vraag ik me ook af wat mensen bezielt om tegen zo'n helling te gaan wonen, hoog boven het dorp. Ik zou het wel eens mee willen maken hoe het dagelijks leven er dan uit ziet.

We kabbelen rustig voort, langs verschillende riviertjes, soms met flinke stroomversnellingen. In Feldkirch maken we nog wat extra kilometers,  omdat we het centrum de verkeerde kant in zoeken, en het was zo dichtbij........  Verder gaat het over een prachtig fietspad, langs verschillende turquoise blauwe meertjes. Zo helder dat je de vissen ziet zwemmen.

In Bludenz ruiken we werkelijk de chocolade van de Milka fabriek! We klimmen omhoog naar de camping, maar vol!! Dan maar weer naar beneden, een dorpje verder naar Braz. Een camping bij een welnesshotel, wat een bijzondere combinatie. Martien is er ook al, we delen een wasmachine dus weer eens frisse kleding! Een heerlijke maaltijd die je in het hotel kunt bestellen en bij je tentje opeten. Daarna heerlijk warm in de lobby van het hotel alle foto's en verslag van vandaag bijwerken.

Morgen op tijd eruit: dan volgt de beklimming van de Arlbergpas, en het wordt lekker warm!