De Rijn!!

26 mei 2014 - Andernach, Duitsland

Euskirchen - Andernach  65 km

Er was voor vandaag aardig wat regen voorspeld, en ja hoor, het miezert. Dus wat later op weg, we zien wel hoe het gaat. Bovendien voelen we natuurlijk toch wel de twee pittige dagen in de benen. Maar het is droog als we vertrekken, en al snel gaan de jassen weer uit. We fietsen nog steeds door de Zulpicher Borde, een heel open gebied waar veel graan verbouwd wordt. Het doet ons denken aan Groningen.  Later wordt het bosrijker en volgen de nodige hoogteverschillen. We zitten zelfs al meer dan 250 meter hoger dan in Melick.

Voordat we de Rijn bereiken hebben we de eerste echte klim, maar daarna dan ook een superafdaling, altijd lekker! En dan rond de klok van 13.00 uur ontmoeten we Vater Rhein, we zijn er even stil van. Na twee en een halve dag staan we hier, toch een eerste mijlpaal!  En het is er mooi,  een grote, brede rivier, veel scheepvaart en rondvaartboten. We passeren de Rembrandt van Rijn, zo'n reisje langs de rijnboot van Feenstra uit NL. Even later komen we in Remagen, waar de resten van de beroemde brug uit WO II nu een museum huisvesten. Als je de plaquettes leest waarop wordt verteld hoe deze brug een belangrijke rol speelde in de overwinning op het duitse leger,  wordt je opnieuw even stil. Nooit vergeten....

De Rhein promenade loopt door een aantal erg gezellige plaatsjes,  waar de terrasjes lonken. We kiezen toch nog even voor een picknickbank, waar we onze eigen broodjes nuttigen. Na een wat ongezellig stuk langs een drukke autoweg, bereiken we Andernach. Hier besluiten we te overnachten.  Wonder boven wonder is inmiddels zelfs de zon weer gaan schijnen, er was heel wat water besteld,  dus nu dan toch dat terrasje. We checken later in bij hotel Anker, met uitzicht op de Rijn, waar we vanaf een piepklein balkonnetje nog even van genieten.

We zijn benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen, er is wederom veel regen voorspeld.......

1. Inge:
    26 mei 2014
    Jup Jup
    Het ziet er allemaal prachtig uit, om bijna jaloers van te worden.
    Het saaie leven hier in Lennisheuvel gaat gewoon verder.

XX Ons
  2. Mieke:
    26 mei 2014
    O wat fijn om te horen dat het weer meezit, en dat jullie ervan genieten, ook hier waren bakken regen voorspeld, maar ook wij hebben het gelukkig niet gehad! Super trots op jullie, dat je al zo ver bent gekomen, maar pak wel op tijd een terrasje, dat heb je echt nodig, en zeker met goed weer!!! Proost mieke
  3. Pa-ma:
    27 mei 2014
    Hay Hay.
    Gelukkig hebben jullie het ook zowat droog gehouden want ze gaven code geel aan,maar vanmorgen hoorden we op omroep brabant dat Drente de volle laag
    heeft gehad.verder gaat het jullie goed af, de pilsjes worden er niet kleiner op zie ik wel, geniet maar lekker , van al het moois om jullie heen. xxx pa ma
  4. Piet en Adrienne:
    27 mei 2014
    He kanjers,
    Wat hebben jullie behalve het fietsen ook al veel moois gezien.
    Geniet verder, lieve groet Jen
  5. Conny:
    28 mei 2014
    Hallo, Henk en Jacqueline!! Fijn te lezen dat het goed gaat! Geniet er van!

Peter