Rust in Merano

9 juni 2014 - Merano, Italië

9 juni  Merano

Rust, vrijheid,  het zijn toch betrekkelijke begrippen,  ook op vakantie.  Een rustdag daar waren we wel aan toe, na de pittige etappes in dit warme weer. Rust, even de tijd voor je lichaam om bij te tanken.  Maar tegelijkertijd zijn er toch dingen die gedaan moeten worden op zo'n dag. Een wasje doen,  foto's back uppen, boodschappen,  fiets nakijken,  blog bijwerken.  Het hoort er allemaal bij, en op een fietsdag is er vaak toch te weinig tijd om dat te doen.  Je zou kunnen overwegen het blog niet bij te houden,  maar het is voor jezelf ook een manier om alles bij te houden,  en de reacties van het thuisfront zijn zo leuk!

De vrijheid om de dag nemen zoals die komt is ook betrekkelijk.  Je hebt toch de eindbestemming voor ogen, met alles wat daar tussen ligt. En besluit je ergens een dag langer te blijven,  of kortere etappes te fietsen dan heeft dat dus consequenties.  Maar je wilt eigenlijk niets overslaan. Dus ben je elke dag met plannen bezig. Tot waar gaan we, waar is een camping,  zijn daar winkels in de buurt of moet je onderweg al inkopen doen. Je bent ook elke dag opnieuw best veel tijd kwijt met tent opzetten ed, volgende ochtend weer alles inpakken.  Je komt soms gewoon niet toe aan het verwerken van alles wat je ziet en meemaakt. En dat is erg veel. Elke dag opnieuw zie je andere dingen,  het gaat zo snel. Het besef dat we nu al in Italië zijn! We zijn hier vaker geweest,  maar nu gewoon op de fiets!  Het is bijna niet te bevatten. En het is machtig om hier te zijn. We moeten er wel bij stil staan dat dat het belangrijkste is!!

Het waren zomaar wat overpeinzingen vandaag,  dingen waar je tegen aanloopt en over nadenkt of je iets anders kunt doen, of er anders mee omgaan. Eén besluit nemen we, en dat is dat we wat minder zelf gaan koken.  Daar zit veel tijd in, en uit eten is hier niet zo duur.  Niet kamperen is geen optie, dat is uiteindelijk veel gezelliger dan in je uppie in een hotelkamer.  Relaxed buiten zitten en het contact met alle anderen is veel te waardevol! En dan hoor je ook dat we allemaal tegen deze dingen aanlopen en er af en toe mee worstelen.  Het hoort erbij, niets mis mee of om je zorgen om te maken.  Niet gaan doen dus hè thuisfront!  We zijn nog steeds heel blij dat we deze bijzondere reis mogen maken samen!

Merano is een hele mooie stad,  de rivier stroomt er doorheen,  een brede promenade met terrasjes,  prachtige statige panden, mooie winkels in de straatjes met arcadebogen, kortom meer dan een bezoek waard. We wandelen over een culinaire markt, door kleine straatjes en bij de kerk komen we Martien tegen.  We gaan naar binnen voor een kaarsje en dan blijkt de dienst voor Pinksteren nog bezig. We luisteren naar de afsluiting, dat is prima te volgen, want hier wordt nog duits gesproken en niet in dialect.  Na afloop wandelen we een stukje altstad in, maar dat is niet echt bijzonder.  Wel ontdekt Henk waar de kerstman woont ;)

In de namiddag arriveren ook Mick en Odra, blij dat ze er zijn. Henk gaat op de hoek een koud pilsje regelen, zoals gisteravond.  Er zit namelijk een klein winkeltje op de hoek waar het bier niet in de koeling staat. Maar de goede man zet de flesjes in de vriezer en een uurtje later kan hij het weer ophalen.  De heren genieten samen van het koude pilsje. Ik probeer nog wat foto's op het blog te krijgen,  wat niet meevalt, omdat het uploaden eeuwig duurt. Maar een verslag zonder foto's is toch minder leuk. Vandaar ook dat er nogal eens wat dagen tussen zitten, voordat jullie wat nieuws krijgen.

En zo zit de rustdag er weer op. Morgen proberen extra vroeg op te staan ivm de warmte.

1. Jose:
    11 juni 2014
    Wederom weer prachtige foto''s!!
  2. Anouk:
    Lieve paps en mams,
    Heerlijk om jullie blog te lezen. Jullie reis is heel anders dan de reis die Ingmar en ik gemaakt hebben maar ik herken het gevoel. Je wil alles zien, je denkt vandaag al aan morgen en morgen denk je dan na over hoe het gisteren was..
    Je kunt niet iedere dag stil staan bij alle mooie dingen en het schrijven van een blog helpt dan om het te herbeleven en alle mooie dingen toch vast te leggen.
    Geniet zeker ook van elkaar, je komt toch closer al lijkt dat na zoveel jaar huwelijk niet meer te kunnen. ;). Geniet persoonlijk, geniet met zn tweetjes en deel het geluk en de vrijheid met andere!
    Hier zijn we jaloers op al dat moois!

Hele dikke kus
    Anouk
  3. Conny:
    11 juni 2014
    Ja ja, op vakantie moet je ook voor eten zorgen en een wasje doen. Niet zo leuk misschien, maar voor ons een troost want het is om jaloers te worden al dat genieten van jullie! Nee hoor...ga er vooral mee door! Enne..mocht Henk niet naar binnen bij de kerstman? Liefs, Conny
  4. Nicolette:
    12 juni 2014
    Ik denk dat het thuisfront jullie goed begrijpt. Anouk verwoordt het heel mooi. Dus blijf gerust al jullie gedachten, ervaringen en stemmingen schrijven. Dit maakt het zo écht! Het voelt voor mij wel als een pelgrimstocht. Regelmatig dezelfde mensen weer treffen onderweg of aan het einde van de dag. Wat bijzonder moet dat zijn. Ik weet zeker als jullie straks teruglezen, de reis nog meer waarde gaat krijgen! Ho Ho Ho Ho, santa clause is coming to Rome....
  5. Pa-ma:
    Lieve Jac. Henk
    Wat een mooi verslag weer en ja je loopt tegen heel veel dingen aan die toch
    moeten gebeuren. Zo leer elkaar nog beter kennen thuis doet ieder zijn elgen ding
    nu regel je het samen maar dat gaat jullie goed af, We zijn heel trots op jullie.
    Je bent al zover gekomen dit gaat jullie lukken .Je hebt zeker wel begrepen
    dat het andere berichtje waar de Naam Corrie op stond van onze buurvrouw is,
    Die leeft ook helemaal mee.Nog veel fiets plezier en vooral genieten van al het moois..We houden van jullie gr Pa Ma xxxxx
  6. Imca:
    hey kanjers,
    Heb net pas jullie blog kunnen lezen, want er was iets met t aanmelden niet goed gegaan en dus heb ik ff navraag bij jullie anouk gedaan en is t geregeld.
    Wat omschrijven jullie op een mooie manier wat jullie meemaken en zien onderweg op jullie reis.
    Blijf genieten van elkaar en van jullie reis, dat is n mooi geschenk wat je elkaar kunt geven.
    Ik waai (of probeer) af en toe bij de meiden binnen te waaien, maar meestal zijn ze er niet haha dus dat gaat wel goed.
    Nou, ik wens jullie nog heel veel veilige kilometers en ga jullie nu op de voet volgen.
    Dikke knuffel van ons
  7. Inge:
    Hej Hej,
    Ja Ja ook van jullie andere dochter een berichtje.
    GENIET!!!
    Doen wij hier thuis ook van het heerlijke weer.

xx Inge