Als je niet al teveel verwacht.....

27 mei 2014 - Oberwesel, Duitsland

Andernach - Oberwesel 70 km

Doen het gelukspoppetje en het beschermengeltje dan toch hun werk? Toen we vanmorgen uit het raam keken regende het dus echt. Maar toen we om 9.00 uur op de fiets stapten was het droog en dat bleef het tot we in Koblenz bij het Deutsches Eck kwamen. Daar vloeien Moesel en Rijn samen en staat een enorm standbeeld van keizer Wilhelm I. Regenjas aan, even rondkijken en dan toch snel een koffietentje binnen, want het wordt menens. Maar ook gezellig, want het stroomt vol met mensen die een schuilplek zoeken. Dan maar een lekkere cappuccino en wachten totdat de bui overtrekt. Een klein uurtje later stappen we weer op de fiets, en al dreigt het af en toe, het blijft wederom droog!
Was de route vandaag tussen Andernach en Koblenz niet bijster interessant, veel industrie, daarna werd het steeds mooier. Vooral Boppard ligt echt heel mooi in een enorme Rijn bocht. Terwijl we onze broodjes nuttigen passeren talloze schepen, die aardige manoeuvres uithalen om netjes door die bocht te komen. Het is een mooi schouwspel.
We hadden voor vandaag niet al te veel verwachtingen, behalve de voorspelde regen werd een groot deel van de route als minder aangegeven, omdat die pal langs de drukke weg loopt. Maar wij vonden het best prettig rijden. De weg volgt naadloos de rivier, dus een mooi uitzicht, en het fietspad was super asfalt. We gleden moeiteloos verder.
In St. Goar waren we erg benieuwd naar de Loreley. Hoe ziet dat er nou uit? We kennen de legende dat schippers hier op de rotsen liepen, omdat ze slechts oog hadden voor de schone maagd die al zingend haar gouden haar kamt. Het was in ieder geval een zeer gevaarlijke route hier vanwege stroomversnellingen en rotsrichels in de rivier. Nou, het blijft denk ik bij een legende, want er is natuurlijk niets meer te zien dan een grote rotspunt in een bocht van de rivier.
In Oberwesel besluiten we dat het mooi geweest is voor vandaag en vinden we een kamer bij Weingut Sennerhof. Helaas is het restaurant vandaag gesloten, dus ook geen wijnproeverij.........

1. Anouk:
    1 juni 2014
    Ola lieve mams & paps,
    Jullie hebben dan zeker geluk gehad want hier heeft dinsdag en woensdag wel echt flink geregend.
    Ben net thuis van drankje doen, wel raar om dan geen welterusten tegen jullie te zeggen..
    Morgen komt gelukkig wel Ingmar weer thuis :). Geniet er van daar!! Wij hebben al zin in Rome.

Buonno notte tessoro xx
  2. Pa-ma:
    1 juni 2014
    Hay Jac-Henk.
    Wat het weer hier betreft dat weten jullie al van Anouk, Neem dat engeltje
    maar mee voor de volgende tochten, fijn dat het jullie zo goed vergaat.
    Geniet van al het moois om je heen,
    Gr. Dikke kus Pa -Ma