Het vertrek!

24 mei 2014 - Melick, Nederland

De afgelopen dagen begon de spanning toch op te lopen, het besef dat het bijna echt zover was maakte de kriebels los. Maar het was heel bijzonder om te merken hoe iedereen met ons meeleeft.  Lieve kaartjes, kaarsjes die aangestoken worden bij Maria, een beschermengeltje, een gelukspoppetje, een overlevingspakket en ook alle lieve reacties op ons blog. Om helemaal stil van te worden.

Vandaag was het dan zover, we hebben er zo'n kleine 100 km opzitten (niet zeker dat we dat nog eens doen haha) met een forse tegenwind,  maar we hebben toch grotendeels met een grote glimlach op ons gezicht gefietst.  En dan niet alleen omdat het nu dan toch echt begonnen is, maar vooral omdat jullie ons op zo'n bijzondere manier hebben uitgezwaaid. Het was echt fantastisch om te merken hoeveel lieve mensen we om ons heen hebben, die ons zoveel goeds wensen. Gewoon hartverwarmend!

Toen we amper 5 km gefietst hadden spotten we een filmcamera in de berm. Uhhh??? Daar stonden Wim en Maria ons op te wachten om ons een goede reis te wensen! Met een leuke kaart met de opmerking: Als je een bord ziet met Moskou 50 km, dan zit je niet goed..... Even in gedachten houden ;) In Veldhoven stond Odette ons nog op te wachten en hebben we in het gras ons eerste bakkie koffie genuttigd. Ook gezellig.

En dan tot slot nog de lieve berichtjes van degenen die ons niet uit konden zwaaien. Lieve allemaal,  onze reis kon niet mooier beginnen,  dat moet toch gewoon goed komen. We willen jullie daar heel hartelijk voor bedanken,  ook wij zullen jullie missen.

Morgen fietsen we Duitsland in, hoevaak we wifi zullen hebben weten we niet, maar jullie horen weer snel van ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anouk:
    Lieve paps en mams,

wij wensen jullie alle goeds, dat het fietsen jullie de vrijheid en het plezier mag geven waar je op hoopte! We hebben al zin om naar Rome te komen maar zijn eerst benieuwd naar de verhalen die we hier gaan lezen.

Dikke kus
  2. Pa-ma:
    Lieve Jac Henk.
    Je verslag gelezen,nou een mooiere start kon je toch niet hebben met zoveel
    Lieve vrienden. Maar ja nu is het echte werk begonnen,je hebt er de eerste 100
    Opzitten.Nu zul je het zonder al die aanmoedigigen moeten maar dat lukt jullie zeker.Je zal zeker wel andere fietsvrienden ontmoeten, Nou wij zitten ook klaar om te gaan boullen hebben vandaag ons grote toenooi plusminus 100 boullers.dus moeten we ook presteren. Nou veel fiets plezier dikke kus,,, pa ma
  3. Rian:
    fietsen, fietsen, fietsen ... 100 km, en dan ook nog met tegenwind ...pffff
    volgens mij lukt het jullie wel nog eens (maar doe het niet alle dagen)
    vandaag las ik dat je moet genieten van wat je om je heen ziet, ruikt en proeft.
    even de ogen dicht en dan kijken wat er om je heen is. volgens mij gaan jullie DAT iedere dag doen.
  4. Jose:
    26 mei 2014
    Ha die Henk en Jackelien ,jammer dat ik jullie niet uit heb kunnen zwaaien maar ik zie en lees dat dit uitbundig gedaan is, Hartstikke leuk!Ik wens jullie een Fantastische tocht met veel mooi weer.Ik blijf jullie volgen via jullie verhalen en foto's.Veel plezier!!
  5. Sophia:
    26 mei 2014
    hoi henk en jackelien kon het helaas niet halen zaterdag maar ik wens jullie een super reis toe heel veel fietsplezier met alleen maar mooi weer haha succes gr sophia
  6. Annemarie Janssen:
    26 mei 2014
    Zo, de start is gemaakt. Veel fiets plezier. Als je tegen de volgende 100 kilometer opziet kan je nog altijd komen werken:) Annemarie & Schef