Voorbereidingen

22 april 2014

Daar komt heel wat bij kijken. Natuurlijk hebben we de ervaringen van vorig jaar al, maar er komen toch wat extra dingen bij. Henk besluit zonder Bobyak te gaan fietsen, dus moeten er extra fietstassen komen. Hij gaat zelf aan de slag om een voordrager voor zijn fiets te maken! Een nieuwe set fietskleding -je wilt er in Italie toch een beetje strak uitzien ;) , regenbroeken -want ja, het is toch iets té optimistisch om er vanuit te gaan dat wij die niet nodig zullen hebben-, de fietsen krijgen een extra onderhoudsbeurt, en zo nog de nodige kleine dingen.

En niet te vergeten het bijhouden van een reisblog. Aardig wat mogelijkheden vergeleken, maar deze site is gelukkig vrij eenvoudig. Het is zo leuk om verhalen van anderen te lezen, maar het valt nog niet mee om er zelf één te schrijven. Vertellen is toch simpeler dan alles op te schrijven. En wat ga je dan allemaal vermelden??? Heb je eigenlijk wel elke dag zin en tijd om te schrijven, hoe vaak zal er wifi zijn. Maar we zullen het gewoon gaan ervaren.

De laatste weken zijn goed gevuld. Om de verloren fietsuren, die we misten door het ziek-zijn van Jackelien, te compenseren, hebben we de laatste weekenden toch nog aardig wat kilometers gemaakt. Enigszins rustig opbouwen was nodig, dus het waren tochtjes van 30 - 40 km. Daarna een route die wat klimmetjes in zich had, de Posbank bij Rheden is daar een fantastisch gebied voor. In het paasweekend een mooie driedaagse door de Achterhoek, Sallandse heuvelrug en lang de IJssel, in totaal zo'n 220 km. En afgelopen weekend hebben we de eerste drie etappes van de route naar Rome gefietst, Amsterdam - Roermond. Maar daarover  in een volgend verslag meer.