We willen toch alleen maar een bed!

30 mei 2014 - Pforzheim, Duitsland

St. Leon - Pforzheim   77 km

Aangezien we gisteren extra kilometers hebben gemaakt, hebben we vandaag wat minder haast. Beetje uitslapen,  tent opruimen,  naar de supermarkt en de route weer oppikken. Het gaat door lange lanen bos, over een viaduct van de snelweg waar over een paar weken de meiden overheen rijden. Grappig idee! In Bruchsal drinken we wederom koffie bij een enorm slot. Veel pracht en praal, je vraagt je af waar het ooit voor gebouwd is. Als ik het boekje er op nalees schijnt het een residentie voor de bisschop van Speyer te zijn geweest. Wel ja.....

Na Bruchsal is het gedaan met de vlakke etappes volgens het routeboekje.  Wat hebben we dan de afgelopen dagen gehad?? We zijn dus gewaarschuwd.  Eerst zijn het nog glooiende heuvels.  In Bretten bezoeken we de oude markt,  waar we naast de trappen vande trouwzaal, die nog vol rozen blaadjes lligt,  onze lunch verorberen.  Helaas staat er een koude wind, dus is de pauze kort. Vervolgens komt er meer klimwerk, wat vals plat door het bos, af en toe een serieuze klim, stukjes 10% die ons even doen zweten. Maar als we dan eindelijk boven zijn, mogen we al die meters weer afdalen, want Pforzheim ligt aan een riviertje.

En dan begint de zoektocht naar de jeugdherberg.  Er zijn er twee, maar geen nood we hebben GPS! Helaas kan die je wel de weg wijzen, maar geeft geen hoogteverschillen aan. Dus je raadt het al, er wordt flink geklommen en gedaald en weer omhoog. En dat op het eind van de dag. Als we uiteindelijk ter plaatse zijn, ja hoor, weer geen plaats in de herberg. Misschien om de hoek bij het Gasthaus. Deze man onthaalt ons vriendelijk, hij verwacht namelijk fietsers die net gebeld hebben. Helaas dat zijn wij niet en dat ging om de laatste kamer! Hij belt een collega en die heeft nog een kamer vrij. Maar natuurlijk,  dan wel nog even dezelfde weg terug en dan nog een stukje omhoog. De gastheer is een enorme druktemaker, het avondeten is al geregeld (weinig keus dus) en de douche is een cabine die zo in de slaapkamer is geplaatst. Maar oké,  het bed ziet er uitnodigend uit. Om half 9 liggen we erin, en slapen als roosjes!

1. Piet en Adrienne:
    1 juni 2014
    TJa soms is het afzien............Maar fijn dat jullie toch heerlijk hebben geslapen, kunnen jullie er weer tegenaan.
    Tot nu toe alles prima verlopen toch!
    Nog geen kapotte billetjes?
    Veel succes weer verder met fietsen.

zonnige groet Jen
  2. Rian:
    2 juni 2014
    Oh, oh, oh, wat gaat de tijd toch snel. Ruim de eerste week zit er alweer op. Heel wat kilometers zijn er al verstreken. En zo te lezen, genieten jullie iedere dag. Fiets er maar lekker op los.

lieve groet, Rian
  3. Nicolette:
    2 juni 2014
    Jullie gaan als een speer, zeg! Wat een leuke reisverslagen schrijven jullie!
    Dat is ook een talent. Ik krijg zin om de route na te reizen (ja hoor, niet met de fiets, haha, met de auto lijkt me ook heeeeel leuk). Ik krijg wel steeds meer respect voor jullie als fietsers met heel je hebben en houen erop. Prettige reis verder! Snel weer een nieuw verslag en die foto's: ook super erbij! Doei xxx
  4. Pa-ma:
    2 juni 2014
    We zijn het helemaal eens met de andere schrijvers , jullie zijn dayhards ,
    De verhalen zijn mooi om te lezen , knap dat je dat na zo'n dag zware arbeid
    Nog op kunt brengen. We zijn trots op jullie.
    Heel veel fietsplezier,
    Gr, dikke kus Pa-Ma